گنج حضور؛ معرفی برنامه ارزشمند ” گنج حضور”

21
  • ganje hozour
    مجموعه گنج حضور بر اساس مثنوی و غزلیات مولانا و غزلیات حافظ است که توسط آقای شهبازی تهیه و اجرا میشه

    پرویز شهبازی نه بصورت عرفان تخصصی و بیان فنی بلکه به زبانی ساده و قابل فهم برای عموم با بهره گیری از مثال، قصه و فصاحت کلام خود برای مخاطبان مطالب عرفانی را به شیوایی بیان می کند.
    در سایت فوق 6 برنامه گنج حضور قرار داده شده و نیز بیش از 160ویدئو بسیار زیبا از استادان موسیقی سنتی که پیشنهاد می کنم حتما مشاهده کنید

    “هر لحظه وحی آسمان آید به سر جان‌ها
    کاخر چو دردی بر زمین تا چند می‌باشی؟ برآ”


    عاشق شو ار نه روزی کار جهان سرآید
    نا خوانده نقش مقصود از کارگاه هستی
    ….
    که تو آن هوشی و باقی هوش‌پوش
    خویشتن را گم مکن یاوه مکوش

     

    كانال تلگرام گنج حضور

    كانال تلگرام كريم زماني

     

     

    ————————————–

     

    بخش هایی از برنامه گنج حضور:

     

    نعره زد عشق که خونین جگری پیدا شد
    حسن لرزید که صاحب نظری پیدا شد

    فطرت آشفت که از خاک جهان مجبور
    خود گری خود شکنی خود نگری پیدا شد

    زندگی گفت که در خاک تپیدم همه عمر
    تا ازین گنبد دیرینه دری پیدا شد
    اقبال لاهوری
    توضیح :

    فطرت چنان تغییر کرد که از بهم پیوستن این مواد شیمیایی یا خاک یعنی همون چیزهایی که ما باهاش درست شدیم ، یک موجودی پیدا شد که میتونست خودشو بسازه ، خودشو بشکنه و به خودش نگاه کنه .
    فقط انسان هست که می تونه خودشو بسازه ، به خودش نگاه کنه و خودشو بشکنه و دوباره بسازه و دوباره بسازه و دوباره بسازه . تا بحال جهان مجبور بوده یعنی مثلا آهن نمیتونه غیر از آهن باشه ، مس نمیتونه غیر از مس باشه .
    ولی از بهم پیوستن انواع خاک ، یک دفعه موجودی به نام انسان پیدا شد که می تونست به عبارتی فکر کنه و می تونست انتخاب داشته باشه .
    می تونست با انتخابهاش خودشو تغییر بده می تونست در به هستی باز بکنه و از این در، نه تنها اسرار بیاد به این جهان بلکه عشق بیاد به این جهان .

     

    مفهوم اراده آزاد

     

    اراده آزاد یا همان فضای حضور  همان نیرویی است که از دل هسته زرد آلو برون می آید و سبز میشود و در ما انسان ها نیز وجود دارد

    با اتصال به نیروی برتر و خرد کل میتوانیم کارهای خیلی بزرگی انجام دهیم

    خواص کسی است که از فضای محدود ذهن به فضای یکتایی و بی نهایت متصل شده و از آنجا می آفریند و خلق میکند

    خواص کسی نیست که فقط تحصیلات دانشگاهی داشته باشد چه بسا همین تحصیل مانع رسیدن او به حضور شود و یا برعکس کمکش کند

    و از علم و دانش خود در کمک و پیشرفت بشریت استفاده کند

     

    حال اینکه چطور به این خرد کل متصل شویم پیشنهاد میکنم برنامه های گنج حضور آقای شهبازی را دنبال کنید

     

    ————————————–

    ما همواره در حال خلق کردنیم ، مانند چراق قوه روی هر چیزی نورافکن را بی اندازیم آن را خلق میکنیم

    خیلی مواظب باشید توجه تان را روی چه میگذاریدganje

    مردم توجشان را روی چیزهای منفی میزارند و همان را بوجود می آورند،

    ما نمیتوانیم خلق نکنیم

    بهترین کار این است که بعد معنوی ما وسیع تر شود و آن بگوید روی چه بی اندازیم نورافکن را.

    ————————————–

    مولانا ونگاه او به گذشته وآینده

     

    ، آدمیان طراوتشان را ازدست می دهند بدلیل اینکه در گذشته متوقف می شوند واگر کسی بتواند از زمان رهائی پیدا کند این عید شدن برای او یک امر جاری ومستمر وطبیعی خواهد شد ونه یک امر استثنائی که گاه گاهی به سراغ او بیاید .

    هست هوشیاری زیاد ما مضی / ماضی ومستقبلت پرده ی خدا

    آتش اندر زن به هر دو تا به کی / پر گره باشی از ایندو همچو نی

    تا گره بانی بود همراز نیست / همنشین آن لب و آواز نیست

    گذشته وآینده را بسوزان ، دربند ماضی ومستقبل نباش ، اینها مثل گره هائی هستند که در نی می افتند ومانع عبور نفس ودر آمدن صدا می شوند . ومهمترین تصویر مولوی از انسان تصویر نی بود ، خودش را کاملاً احساس می کرد که مانند نی برلب خدانشسته است واو آن نی لبک را می نوازد .

    خود را خالی کنیم تا کمی زندگی ما را بنوازد

    برای دیدن برنامه های گنج حضور به سایت www.parvizshahbazi.com
    مراجعه نمایید .

     

    ————————————–

    ایمنی بگذار و جای خوف باش  / بگذر از ناموس و رسوا باش و فاش

    آزمودم عقل دور اندیش را  / بعد ازین دیوانه سازم خویش را

    مولانا

    —————–

    ایمنی یعنی فردا چطور میشه ؟ آینده چه خواهد شد ؟!  اگر و اما و …

     عقل دور اندیش = عقل اما و اگر و عقل من ذهنی ،

    ناموس = آبرو ، هم هویت شدگی با چیزها

    دو محرک زندگی برای پیشرفت و حرکت ، خوف (ترس ) و رجا ( امید) است

    اگر این دو نباشد خلاقیتی در زندگی نخواهیم داشت

    ————————————–

    “مرغ بی هنگام و راه بی رهی / آتشی پر در بن دیگ تهی”

    مولانا

    آتش عشق ( زندگی) میخواهد برای ما غذا بسازد لازمه آن این است
    که دیگ را پر کنیم ( از محبت ، دوستی ، آگاهی و خرد و… )

    اما مانند خروس بی محل میخوانیم و بی راهه می رویم
    و ظرف زندگی را پر نمیکنیم و از بی غذایی مینالیم !!

    آتش عشق همیشه پابرجاست اما ظرف ما خالیست
    کمی محبت و لبخند گران نیست !

     

    ————————————–

    534448_314897148600827_1454021068_n

    در برنامه 382 گنج حضور کلیپ زیبایی نمایش داده شد از تبدیل شدن کرم به شاپرک

    آقای شهبازی در این کلیپ توضیح کامل میدهند و ما را  با مکانیزم ذهن و هوشیاری آشنا میکنند

    خیلی ها هنوز نمیدانند که از کودکی تا پیری چه روالی را باید طی کنند

    پیشنهاد میکنم این کلیپ را باحجم 80 مگابایت از اینجا دانلود کنید

    در این دنیا همه موجودات مست شراب ساقی باقی هستند و هر کدام وظایفشان را بدرستی انجام میدهند

    به جز انسان که در من ذهنی فرو رفته و در عذاب است و جنگ طلب و ستیزه گر .

    خیلی از افراد در زندگی همان کرم باقی میمانند و میمیرند و شاپرک وجودشان شکوفا نمیشود

    برنامه گنج حضور نزدیک به 13 سال است که ازطریق ماهواره و اینترنت پخش میشود

    برای آشنایی با این برنامه اینجا را مشاهده کنید.

    ————————————–

    سکوت و تسلیم در مرکزِ این آموزش است.

    تسلیم یعنی پذیرشِ اتفاقِ این لحظه قبل از قضاوت. معنی‌اش این نیست که ظلمِ دیگری را، قبول می‌کنیم، منِ ذهنی این را می‌گوید. نه این اشتباه است. تسلیم به این معنی که واکنش نشان نمی‌دهیم. تسلیم، شما را به خِرَدِ زندگی، وصل می‌کند. خِرَدِ زندگی راهنمایِ شما خواهد بود. ولی این مزاحمتِ فعلی را باید رفع کرد.

    گنج حضور نمی‌گوید: اگر دزد به خانه‌تان آمد، اجازه بدهید اموالِتان را ببرد. گنجِ حضور می‌گوید: اگر دزد به خانه‌تان آمد، واکنش نشان ندهید. پذیرشِ اینکه دزد همین الآن در خانه است و ما در این اتاق و او در اتاق دیگری است، این یک هشیاریِ خردمندانه در شما ایجاد می‌کند، واکنش بروز نمی‌دهید.

    آنموقع، آن هشیاری، به شما می‌گوید چکار باید بکنید که دزد را رد کنید. نه اموالِ شما را بِبَرَد و نه شما را بکشد. بعضی موقع‌ها مردم فکر می‌کنند که پذیرشِ اتفاقِ این لحظه، یعنی اینکه مردم هر کاری می‌کنند ولو اینکه حقِ‌ ما را می‌خورند و به ما توسری می‌زنند، اشکالی ندارد. نه، این نیست.

    تسلیم یعنی، پذیرشِ اتفاقِ این لحظه، شما را به خِرَدِ درونِ‌تان وصل می‌کند، برای اینکه شما را از جنسِ آن هشیاریِ می‌کند که قبلاً بودید. (قبل از اینکه جذبِ ذهن شوید.) بنابراین آن هشیاری خردمندانه برخورد می‌کند.

    ————————————–

     

    همچنین ببینید:
    آدم نامتوازن - دکتر هلاکویی

    اشعار مولانا و دیگر عرفا یک ارزش ادبی دارد و یک ارزش و پیغام زندگی ، اما مد نظر ما پیغام زندگی است.

    نباید فقط دنبال معنی ادبی این ابیات باشیم ، معنی ادبی این ابیات مد نظر ما نیست و 95% منظور ما مربوط به پیغام بیت است و اعمال کردن آنها به زندگی مان .

    باید ببینیم که این بیت چطور شما را تغییر میدهد باید این را در خودتان ببینید وگرنه فقط معادل ساده تر این بیت را پیدا و ترجمه کنیم فایده ندارد برای رسیدن به حضور و شادی و آرامش.

    یک عده عجله دارند و از بیتی سریع میپرند روی بیت دیگر و می گویند زود باشید بیت بعدی را بخوانیم ببینیم چی میشه بلاخره ؟!

    این کار من ذهنی است، روش کار باید به این صورت باشد که یک بیت را چندین بار تکرار کنیم و زنده بشیم با آن .

    با پایین آوردن سرعت ذهن و شناسایی اینکه چرا از یک فکر به فکر دیگر میپریم ، آرامش و تفکر خلاق بدست می آید

    من ذهنی به اشتباه تصور میکند راه حل در فکر بعدی است در حالی که راه حل از پایگاه حضور می اید

    ما از طریق ذهن حرف های قشنگ میزنیم و یکم خوشمان می آید به اصطلاح خوشیم و بعد خیلی زود ناراحت و غمگین هستیم

    پس فکر معتاد گونه را متوقف کنیم ( پریدن از فکری به فکر دیگر)

    تنها با این کار است که ما به شادی ارتعاش میکنیم چون دل ما پر از قند و شادی است

     

    ————————————–

     

    فیلسوفان معتقدند که ما چهار بعد داریم :

    بعد فیزیکی ، بعد هیجانی ، بعد فکری  ، بعد معنوی

      اولین بعدی که بدیهیست ،بعد فیزیکی ماست . یعنی بدن ماست. این بدنی که میتونه سالم باشه ، میتونه مریض بشه . ظاهرا تولد پیدا میکنه و میمیره  .

    بعد دیگر بعد هیجان هست . هیجان به این معنی هست که وقتی ما فکر میکنیم ، فکر ما در جسم ما یک اثری میذاره و واکنش و عکس العمل ، یا انعکاس این فکر در بدن یه چیزی ایجاد میکنه که ما اسمشو میذاریم هیجان. هیجان درست مثل این که تو سطح آب شما یه سنگ کوچولو بیاندازین ، سطح آب تغییر میکنه ولی بلافاصله به حالت اول برمیگرده. در یک موجود زنده بسیار سالم هیجان باید مدت کوتاهی داشته باشه. یعنی پس از یه مدت کوتاهی بحالت اول برگرده.

     بعد دیگه بعد فکری ماست. بعد فکری یا ذهنی رو شما می شناسین . شما دائما فکر می کنین .شما ابزاری دارین بنام فکر که باهاش خوب آشنا هستید. و فکر میکنین که برای حل مشکل ، هر مشکلی در زندگی باید از فکر استفاده کنید. و در ذهنتون اینارو می سنجید ، تجزیه و تحلیل میکنید. این بعد فکری ماست.

    یه بعد دیگه ای داریم ما که اون بعد معنوی ماست. پس تا حالا سه تا بعد گفتیم ، یکی بعد فیزیکی ، یکی بعد فکری ، یکی بعد هیجانی . چهارمین و مهمترین و فراموش شده ترین بعد ما ، بعد معنوی ماست. بعد معنوی ما بعدیست که به اون سه تا بعد در واقع زندگی میده و توانایی وجود داشتن میده . بعد معنوی ما مربوط است به اون یک زندگی ، اون یک ناچیز بی اسم و بی فرم که به همه چی زندگی میده ، به همه چی بودن میده ، از جمله ما. که اسمشو گذاشته ایم هستی.

    پس بنابراین اون یک زندگیست که در همه چیز زنده ، در عالم وجود داره . از جمله در ما . پس بنابراین نه تنها خارج از وجود ما رو پوشونده و پراکنده شده ، بلکه درون ما هم از همین هست.

    سه تا بعد اول، بعد فیزیکی، بعد فکری و بعد هیجانی خیلی بهم شبیه اند و روی هم اثر مستقیم دارند. مثلا وقتی ما فکر میکنیم ، متناسب با اون فکر در ما هیجان بوجود میاد. به محض اینکه هیجان بوجود میاد ، این هیجان در جسم ما اثر میذاره . در سالهای اخیر کتابهای زیادی راجع به بیماریهای سایکوسماتیک نوشته شده و توضیح داده اند که چجوری فکر و هیجان در فیزیک ما اثر میذاره و ممکنه که مریض کنه ما رو .

    گفتیم بعد معنوی ما هستی ماست. هستی ، اون یک زندگیست که به همه چی نیروی تحرک و نیروی بودن و نمایان شدن ، وجود داشتن میده .

    برای همین میگفتم قبلا که شما فقط فکرهاتونو نظاره کنید . یک شاهد ناظر فکرهاتون باشید . به محض اینکه شاهد ناظر یعنی نظاره کننده فکرهامون میشیم ، یک عامل چهارمی در ما بوجود میاد ، اصلا اونجاست ، خودشو به ما نشون میده . که این فکرها که تمام وجود ما و زندگی ما . انرژی ما رو جذب کرده بودن ول میکنن. درست مثل اینکه هوشیاری رو از فرمهای فکری دوباره  میگیریم و این هوشیاری دوباره بدست اومده ، تبدیل به حضور میشه.

    به محض اینکه هستی یا زندگی بوسیله ما خودش از خودش آگاه بشه ، بلافاصله از اون نقش و صورت هم که فکرهای ما باشه و هیجانهای ما باشه یا فرمهای فکری و هیجانی ما باشه از اون هم آگاه میشه .مثل آیینه ای که یک تصویر رو جلوش می بینه و خودش هم از خودش آگاهه.

     در زندگی ما موظف هستیم هر 4 بعد فوق را قوی کنیم

     

    همچنین ببینید:
    داستان گردو و میمون

    ————————————–

    آن که از بادی رود از جا ، خسی ست  / زانک باد ناموافق خود بسی ست

     که نیم ، کوهم زحلم و صبر وداد  / کوه را کی در رباید تند باد ؟

    که = کاه

    در زندگی همیشه باد ناموافق هست

    وقتی به حضور زنده شوید ، ناملایمات و چالش ها شما را  از جا نمی کند

    مثلا میخواهید درس بخوانید و ادامه تحصیل بدهید ، آیا آسان است ؟ خیر

    میخواهید سر کار بروید ، 2 نفر آدم حسود است وقتی خوب کار میکنیم برای ما پاپوش درست میکنند

    میخواهید مهارت جدیدی یاد بگیرید ، آیا راحت است ؟ خیر

    پس ما احتیاج به فضای یکتایی داریم تا فکر و انرژی را تعیین کنه

    اگر بخواهیم در ذهن باشیم و به همه باد های ناموافق واکنش نشان دهیم ، کارتان پیش نمیره .

     

    آموخت ترا که دل و دلدار یکی اند / گه قفل شود ، گاه کند رسم کلیدی

    گه پند و گهی بند و گهی زهر و گهی قند / گه تاز و برجسته گهی کهنه قدیدی

     

    قدید = فرسوده

    ما و خدا ( دل و دلدار ) یکی هستیم و موانع سر راه ما قرار میگیرند تا با حل آنها گسترش پیدا کنیم.

    پس نباید از چالش ها بترسیم ، تا قفل و کلید نباشد ما فضا دار نمیشویم

    وقتی اتفاق بدی می افتد شما باید ناراحت شوید ؟ خیر

    وقتی آن را بپذیرید پنجره به غیب باز می شود و زهر تبدیل به قند میشود و راه حل پیدا می شود .

     

    ای سیل در این راه تو بالا و نشیبست / تلوین برود از تو چو در بحر رسیدی

     تلوین = چند رنگی

    آیا سر راه سیل سربالایی باشد از حرکت می ماند و ناراحت میشود ؟ خیر

    یا از کنار آن رد می شود یا از روی آن

    وقتی سیل به دریا برسد آلودگی از بین میرود

    موانع با خلاقیت و کوشش از جلوی پای ما برداشته می شود

     

    یکسری محدودیت ها و چالش ها قابل برداشته شدن نیست مثلا یکی را دوست داریم از دستمان می رود.

    این جا شما پذیرش باید داشته باشید چون با پذیرش فضا دار می شوید چون با مقاومت و ناله کردن و یک رفتار منفی به خود گرفتن به هیچ جا نمیرسیم.

    باید هر طور شده به بحر برسیم

    مولانا میگه ما در بحر هستیم و یک توهم ما را از بحر جدا کرده

    با ذهن نمیتوان خدا را شناخت و تنها راه تبدیل شدن است .

     

    همچنین ببینید:
    تک نوازی سه تار - استاد احمد عبادی

    چـون گهـر در بحـر گويــد “بحـر کـو؟”     /            وآن خيـال چـون صـدف ديـوار او

    گفتـن آن “کـو؟” حجابـش می‌شـود         /        ابـر تــاب آفـتـابـــش می‌شــــود

    تو ببند آن چشم و خود تسليم کن          /       خويشتن بينی در آن شهر کهن

     

    پيام مثنوی فريادی است برای بيداری و خروج از حصار نقش‌ها، و برگشت به “بحر جان” به هستی

    فراسوی مجازها و پندارها، به “باغ سبز عشق”، آنجا که همه وجد و سرور است

    کجاست اين بحر جان و اين باغ سبز عشق؟ می‌گويد در خودت، اما هرچه بيشتر به جستجويش بروی از آن دورتر می‌افتی.

    تو گوهری هستی در بطن دريای وحدت، و صدف پندار است که تو را از اين دريا جدا ساخته است.”

     

    بخش هایی از برنامه 533 گنج حضور 

    www.parvizshahbazi.com

     

    ————————————–

     

    سمبلیسم ها معمولا حالت غیر واقعی دارند و برخی ها هم استدلال میکنند که چطور چنین چیزی

    ممکن هست ؟

    اما عرفا این حالت های غیر ممکن را میگویند به صورت سمبولیک تا ما کنجکاو شویم

    و اینها را مورد سوال قرار دهیم و یک چیز مهمی را متوجه بشویم .

    عرفا از این تمثیل ها استفاده کرده اند برای فهماندن مطلب و نباید از این تمثیل ها حالت لیترال ( تحت الفظی ) آن را یاد بگیریم

     

    ————————————–

     

    موضوع : انباشتن دانش معنوی

    فقط کسب دانش و آگاهی و انباشته کردن آنها نشانه رشد نیست

    شما زمانی رشد و پیشرفت میکند که دانسته هایتان شیوه زندگیتان را تغییر دهند

    خیلی ها با ولع زیاد دانش معنوی را در خود زیاد میکنند ، مثلا یکی میگوید در یک روز 20 داستان مثنوی را خواندم ، تا الان 5 بار مکه رفتم و … اما هنوز خشم دارد و خانواده و اطرافیان از او بیزار هستند

    چون همه این کار ها را از روی نفس و من انجام داده

    در همین زمینه پیشنهاد میکنم ویدئو 3 دقیقه ای زیر از برنامه 360 گنج حضور با اجرای استاد شهبازی

    را ببینید

    دانلود ویدئو با حجم 18 مگابایت

     

    با شنیدن ابیات مولانا باید ببینیم که کدام هم هویت شدگی ها را باید از خود بی اندازیم

    و در واقع لاغر کنیم خود را

    نه اینکه فقط این ابیات را بنویسیم و انباشته کنیم و چاق کنیم من ذهنی را !

     

    گر تو خواهى كت شقاوت كم شود  /  جهد كن تا از تو حكمت كم شود

    حكمتى كز طبع زايد وز خيال  / حكمتى بى‏فيض نور ذو الجلال‏

    حكمت دنيا فزايد ظن و شك   /  حكمت دينى برد فوق فلك‏

    شقاوت = بدبختی

    ————————————————–

    ابیاتی در همین مورد از عطار و مولانا :

    دل زاهد همیشه در خیال است  /  دل عاشق همیشه در حضور است

    نصیب زاهدان اظهار راه است  /  نصیب عاشقان دایم حضور است

    عطار

    تفاوت زمین تا آسمان است بین گل مصنوعی و گل طبیعی و نیز میان کسانی که فقط راه را نشان میدهند

    با افرادی که این راه را رفته اند

    —————-

    آنچه تو گنجش توهم میکنی / زان توهم گنج را گم میکنی

    —————-

    عالم وهم و خيال طمع و بيم / هست ره‌رو را يكي سدي عظيم

    مولانا

     

    ————————————–

     

    تا کنون بالای 600 برنامه ایجاد شده و هر هفته یه برنامه جدید روی آنتن میرود
    و همچنین به صورت آنلاین میتوانید آن را از سایت گنج حضور ببینید
    برای دیدن برنامه های قبلی به اینجا مراجعه کنید


    برای کسانی که از طریق ماهواره برنامه های استاد شهبازی را دنبال می کنند
    سه شنبه ها صبح ساعت 5:30 دقیقه به وقت ایران میتوانند برنامه زنده را
    ببینند و نیز تکرار آخرین برنامه را هر شنبه ساعت 9:30 شب مشاهده کنند
    مدت هر برنامه 3 تا 4 ساعت همراه موسیقی میباشد

    واقعا باید آفرین گفت به همت و بزرگواری ایشان برای تهیه این برنامه
    فردی که در اين آشفته بازار ماديات و خودخواهي و منيت خودش را پيدا کرده و تمام تلاشش اينست که من هم
    خود را پيدا کنم تا زير باررنج و غم بيهوده اي بنام بي عشقي نمانم .
    مشاهده برنامه های گنج جضور
    مشاهده کلیپ های بزرگان موسقی سنتی
    ———————————–

    برای دیدن شبکه گنج حضور در ماهواره از مشخصات زیر برای جستجو استفاده کنید :


    مشاهده فرکانس

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۴ رای

    جستجوی کاربران برای این مطلب:

    ممکن است شما دوست داشته باشید
    21 نظرات
    1. محمد می گوید

      برنامه بسیار راه گشایی هست

    2. علی می گوید

      انسان شناسیِ مولانا جلال الدین محمد بلخی رومی، از برترین و غنی ترین کوشش های حوزه «انسان شناسی دینی» است؛ چنانکه اساسِ پهنه ی ناپیدا کرانه ی مثنوی وی، انسان شناسی دانسته شده است؛ برای بسط و انتشارِ این حوزه مطالعاتی مهم، به خوانش پرویز شهبازی از انسان شناسی مولانا، مستندات قرآنی و استدلال های آن بر اساس مطالعه ای اسنادی و بنیادین توجه شد تا با تمرکز در بحث های او، عناصر اصلی خوانش وی از «انسان شناسی مولانا» به دست داده شود. آنچه که خوانش انسان شناختی شهبازی را قابل توجه می کند، استدلال پیوسته او بر استوار دانستن درس های زندگی آموزِ مولانا بر آن انسان شناسی و مهم تر، ابتنای برنامه عرفانی و سلوک معنوی مولانا بدان است. انسانی که شهبازی از زبانِ مولانا به تصویر می کشد، انسانِ خداگونه ای است که با شناختِ «افسانه منِ ذهنی» که پیوسته در حال «هم هویت ساختن او با آفلین» و مشغول کننده او به «قضاوت» و «مقاومت» است، از آن فاصله گرفته و می گذرد و با «واهمانش» و بازگشت به حضور و جریانِ «صبر» و «شکر»، مرکزِ خود را با فضاگشایی، «عدم» و آن را مهبط الهی می کند، «تقوی القلوب» از آن حقیقتِ وجودی و خداگونگی و حرم خدایی او، پاسبانی می کند و او را تا بی نهایتِ کوثری می پروراند، بالا می کشاند و به ابدیتِ خدا زنده و او را جاودانه می سازد.
      اصل مقاله:
      http://ensani.ir/fa/article/448026/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%84%D9%88%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%D9%84%D9%88%DA%A9%D9%90-%D8%B9%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%A8%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%A2%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%DA%AF%D9%86%D8%AC-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-

    3. طالب می گوید

      واقعا چه بگیم چه بگیم آقایی شهبازی ما که درجاده تاریک تصورات بودیم توراه راه نمایاندی سپاسگذاریم

    4. احمد می گوید

      گنج حضور استاد شهبازی واقعا بی نظیره. من هفت سال هست که برنامه رو گوش میدم . نکات ظریف و حقایقی بین صحبت های ایشون هست همانند گوهر ناب که با گوش کردن مداوم بدست میاد. ضمنا برای تاثیر بیشتر باید قانون جبران رو هم رعایت کرد یعنی جبران مالی کرد. و دیگه اینکه کسی رو نباید به زور وادار به گوش کردن برنامه کرد چه بسا که همون فرد با من ذهنیش باعث بدبین و زده شدن از برنامه بشه.

    5. اتنا می گوید

      با سلام
      من هم عضو برنامه ی گنج حضور هستم و 4 سال میشه که با برنامه آشنا هستم اما زندگی من از زمانی تغییر کرد که قانون جبران مالی رو متعهدانه انجام دادم. خدارو شکر که در این مسیر قرار گرفتم و همینطور باید قدردان همت و زحمات استاد شهبازی بود .

    6. احسان می گوید

      با سلام واقعا شبکه بی نظیری هست هر کس بخواد و گوش بگیر خیلی براش میتونه مفید باشه من اپ رادیو گنج حضور هم نصب کردم کاش روی رادیو معمولی هم پخش داشت اکثر رانندگان رادیو استفاده میکنند و از مجبوری رادیو تهران را گوش میکنند

    7. ماندانا می گوید

      ممنون از مولاناي جان و اقاي پرويز شهبازي و همينطور شما🙏

    8. mozhgan می گوید

      واقعا استاد شهبازي بينظير هستن

    9. najmeh می گوید

      عالیه.من آروم شدم.این برنامه حرف نداره.

    10. najmeh می گوید

      عالی …عالیه این برنامه.من که خیلی تغییر کردم.آروم شدم.

    11. محمدرصادهقانی می گوید

      با سلام.وقتی اقای شهبازی از من ذهنی صحبت میکنه.تا خود شخص درک نکنه.حرفهای اقای شهبازی رو قبول نمیکنه.تا عشق نباشه.نمیسه درک کرد.اقای شهبازی کاری رو که میکنه.عشق رو به دل ما میاره.همانطور که استاد محمدعلی طاهری این عشقو به ما تفهیم کردواموخت رسیدن به خدا ففط عشق میخوادووقتی عشق بیاد.منیت یا همون من ذهنی کنار میره.اقای شهبازی یکی از عرفای بزرگ ایران وجهان هستند

    12. مجید می گوید

      با سلام ، ظاهرا استاد تمام دانشگاه هستم با بیش از 50 سال سن اما اخیرا فهمیدم تا کنون زندگی نکرده ام !!!! ، 4 سال است مجذوب شبکه گنج حضور شده ام و راه درست زندگی را در آن یافته ام و حرف هایی از زبان آقای شهبازی شنیدم که تشنه آن بودم ، کاش مردم می دانستند چه برکت نابی از این شبکه می بارد. حیف است فارسی زبانان از دنیا بروند و حرف های آقای شهبازی بی ادعا اما اثرگذار را نشنیده باشند. شاد و سلامت باشید

    13. معصومه می گوید

      با سلام
      از روزی که شبکۀ چهانی گنج حضور تاسیس شد بینندۀ پر و پا قرص این شبکه بودم و از بیانات استاد شهبازی و نکته اندیشی های ایشان بسیار استفاده کرده ام و بدین مناسبت لازم میدانم که از زحمات شبانه روزی استاد و دست اندر کاران تشکر ویژه داشته باشم و به عرض برسانم که یکی از اساتید مثنوی و حافظ در اصفهان که مدت ده سال است فعالیتهای خود را در برگزاری جلسات مثنوی شناسی و حافظ پژوهی متمرکز نموده و با تلاش بی وقفه دوستداران را در این امر به بهره های وافر رسانده اند استاد قدسی هستند و اخیرا سایتی با آدرس http://www.etratekhorshid.ir تاسیس کرده اند که ضمن تمنا از استاد که نخست به سایت مذکور مراجعه و سپس در صورت صلاحدید به همۀ دوستان برای بازدید از این سایت توصیه فرمایند
      استاد قدسی علاوه بر تحقیق در زمینۀ مثنوی و حافظ و گلشن راز و در رأس آن در تفسیر قرآن و نهج البلاغه یکی از شاعران به نام شهر اصفهان هستند وبرخی آثار شعری ایشان در سایت مذکور گذاشته شده است
      منتظر پاسخ شما هستم .

    14. سحر می گوید

      واقعا برنامه ی عالییه
      به کسانی که دنبال معرفت هستن توصیه کرده و می کنم .
      آرامش درونی رو میشه با دل سپردن به این برنامه بدست آورد.
      امیدوارم همه و خودم بیشتر از این برنامه بهره ببریم و امیدوارم این برنامه ادامه پیدا کنه.
      کاش امثال آقای شهبازی بیشتر باشن که فضای جهان رو با وجودشون آرامش ببخشند.
      واز خدا طول عمر آقای شهبازی رو می خوام.

    15. ویدا می گوید

      سلام فرکانس یاه ست رو بدید
      ممنون

    16. اصغر حمیدی می گوید

      باسلام ،از برنامه های گنح حضوراستاد شهبازی، بسیار لذّت میبرم تاکنون مشاهدۀ آنرا تقریبابه همۀ فامیل وآشنا سفارش کرده وپیگیری میکنم.میخواستم بدانم CDهای موسیقیی بسیار زیبایی که دربر نامه مورد استفاده قرار میگیرند رااز کجامیتوانم تهیّه نمایم؟
      —————–
      admin:
      در سایت گنج حضور این موسیقی ها قرار داده شده

    17. mahnaz.kh می گوید

      …………………………Mamnoon
      Mamnoon
      mamnoon

    18. ف. می گوید

      باسلام و تشكر
      من عاشق برنامه هاي سنتي هستم تعريف سايتتونو خيلي شنيدم ولي هنوز موفق نشدم كه اونواز طريق ماهواره ببينم منزل يكي از اقوام ديدم سيفتش شدم اميدورام به زودي بتونم همه برنامه هاتونو ببينم با آرزوي موفقييت و پايداري

    19. ناهید می گوید

      با سلام و سپاس روزها ی سه شنبه خودشان برنامه زنده دارند ؟ با سپاس
      —-
      admin :
      بله از ساعت 5:30 صبح تا 9:30
      به وقت ایران

    20. baba می گوید

      سی دی های گنج حضور از کجا میشه گرفت .در ایران

    21. فردین رضایی می گوید

      با سلام و خسته نباشید . بنده از علاقمندان این شبکه هستم ولی با توجه به نظر خواهی که بین اطرافیان و دوستانی برنامه های این شبکه را دنبال میکنن همگی این نظر رو دارن که تایم صحبت کردن و تفسیرهای استاد شهبازی خیلی زیاده و همین امر باعث شده یه مقدار این تفسیرها لوس بشه و اکثرا میبینم وقتی تفسیر شروع میشه کانال رو عوض میکنن به طور کلی کمی خسته کننده میشه ودیگه بدرد افراد خاص میخوره وبرای افراد عام که بیشترین بینندگان این شبکه هستند ( به خاطر موسیقی سنتی )زدگی پیش میاره. با تشکر
      ———————
      admin :
      هدف برنامه گنج حضور آشنا کردن افراد با مکانیزم ذهن هست
      حتی اگر شما با 3 برنامه به این روشنی برسید کفایت میکند
      و لازم نیست 24 ساعته این برنامه را ببینید
      و یا اینکه هفته ای 1 بار برنامه جدید که شنبه ها تکرارش پخش میشه رو ببینید
      هفته ای 3 ساعت وقت گذاشتن فکر نمیکنم خسته کننده باشه

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.