سنگفرش هر خیابان از طلاست- معرفی کتاب

1

  • نویسنده : کیم – وو – چونگ
    مترجم : محمد سوری
    پرفروش ترین کتاب سال در زمینه موفقیت شغلی

    این کتاب از زبان ” کیم – وو – چونگ” رئیس هیئت مدیره و موسس تشکیلات ” دوو” می باشد که در حال حاضر شرکت ” دوو ” یکی از شرکت های صنعتی بزرگ جهان به شمار می رود خلاصه ای از کتاب را می خوانیم :

    اگر کسی دچار نامیدی و بد بینی شود ، آنجا پایان نقطه پیشرفت اوست . وقتی دیگران ، شمارش غیر ممکن ها را آغاز می کنند .
    من شمارش امکانات را‌ آغاز می کنم . افرادی که به این نتیجه می رسند که “شاید نشد” یا ” اگه نشه چی ” ، صلاحیت کسب و تجارت را ندارند .

    از لحظه آغاز باید هر آنچه انجام میدهید ، خوشبین باشید اما یک چیز هست که برای این خوش بینی ضروری است و آن ، از خود گذشتگی برای رسیدن به هدف است .
    مغز و شخصیت شما هنگامی رشد می کند که از آن استفاده کنید و آن را به حرکت در آورید خلاقیت با
    کار سخت و امید افزایش می یابد هر کسی که خودش را وقف کارش کرده ، هر گز شکست نخورده است .

    ” ادیسون ” اغلب یک آزمایش را 200 بار یا حتی بیشتر تکرار می کرد تا این که یک اختراع را ثبت کند . او با بی تابی وصف نا پذیری ، نیروی بالقوه ی نهفته خود را توسعه داد و یک نابغه شد.
    پیشرفت کردن همان فلسفه طبیعت است . تلاش بسیار کنید که هر روز با هوش تر ، تیز تر و بهتر شوید . باید با دیگران دست و دلباز و با خودتان ، سخت گیر باشید .

    هرگزاز آنچه در حال حاضر دارید و به دست آورده اید ، راضی نباشید . خود را برای ادامه زندگی آماده کنید . اگر حرکت نکنید فلج می شوید حفظ وضع موجود واپس گرایی است .


    ثروتمندان واقعی کسانی هستند که زیاد می بخشند ، آنانی که هر چه در توان دارند می بخشند .
    هر چه دارایی های یک فرد ، کم باشد ولی با بخشش می تواند هر لحظه جزو ثروتمندان واقعی شود .
    ایجاد خلاقیت با مطرح کردن چند سوال در باره وضعیت فعلی شروع می شود .
    آیا نهایت تلاش فعلی خود را کرده ام ؟
    آیا شرایط فعلی مطلوبست ؟
    روش بهتری وجود دارد ؟

    مهم نیست چه کاری انجام می دهم ولی دوست دارم آن را درست ، کامل و بی عیب انجام دهم .
    این کار برای موفقیت بسیار ضروری است .نهایت تلاش خود را تا انتهای کار ، نه تنها مهم ، بلکه ضروری و اجتناب نا پذیر می دانم .
    فرصت ها و تغییر ها ، زاییده ی نا ملایمات و نا مطلوب هاست. فرد خوش بین ، فرصت را از بهران بیرون می کشد ، او ممکن است پیروز شود یا شکست بخورد اما از موقعیت بحرانی و شرایط نا مطلوب نمی هراسد.
    او با بحران و گرفتاری ، زندگی مسالمت آمیزی می کند و از آن چیزی را می آموزد که از قبل نمی دانسته .


    تا هنگامی که نهایت سعی خود را می کنید ، هر گر به خاطر شکست ، سرزنش نمی شوید . تنها کسی سرزنش می شود که با شکست خوردن و موفق نشدن ، نامید شود .

    آنان که می خواهند بهترین باشند ، باید نهایت تلاش خود را بکنند . اگر نهایت تلاش خود را انجام دهید ، احتمال دارد که در اوج قرار نگیرید ولی خیلی به آن نزدیک می شوید . اگر فکر کنید که نمی توانید کاری را انجام دهید ، مطمئن باشید که همین طور می شود .

    تلاش های تردید آمیز هیچ کس را به اوج نرسانده است . هرگر از تلاش برای کسب مقام های بالاتر ، دست نمی کشم چون می فهمم برای اجتناب از پشیمانی و حسرت ، تنها یک راه وجود دارد و آن ، نهایت تلاش در کاری است که انجام می دهم .

    شرکت دوو در مقایسه با شرکت های دیگر 2 برابر کا می کند . دیگران از 9 صبح تا 5 عصر کار می کنند ، شرکت ما از 5 صبح تا 9 شب کار می کند . رشد ما در 25 سال گذشته ، معجزه می نامند .
    هر شرکتی و هر فردی اگر به اندازه ما کار می کرد ، می توانست جای ما باشد . اگر کسی 3 برابر در هر روز نسبت به شخص دیگری کار کند یا درس بخواند ، این فرد درهر روز به اندازه 3 روز آن فرد ، پیشرفت می کند .

    البته مهمتر از کمیت زمان ، کیفیت آن است . روزها برای من خیلی کوتاه هستند ، آرزو می کردم به جای 24 ساعت ، 40 ساهت در هر شبنانه روز زمان داشتم .

    زندگی به اندازه کافی طولانی است اگراز وقت خود به صورت موثر استفاده کنید تا کار بزرگی انجام دهید ، اما اگر از وقت برای تنبلی و تفریح ها ی بی محتوا ایستفاده کنید و به خاطر عامل با ارزشی ، تلاش و زندگی نکنید
    متوجه می شوید که خیلی دیر شده و زمان کمی در اختیار دارید . زندگی به خودی خود کوتاه نیست اما با اتلاف وقت ، آن را کوتاه می کنیم ، زندگی به اندازه ای طولانی است که می توانید در آن هر کاری که بخواهید انجام دهید .

    زندگی با ارزش تر از آن است که به امور بی ارزش بگذرد ، حتی از یک لحظه آن هم غافل نشوید چرا که همه چیز از انباشته شدن لحظه ها ساخته می شود مانند ساخته شدن یک خانه با روی هم قرار گرفتن آجر ها .
    اگر کسی از رار سلامتی من سوال کند مجبورم جواب دهم ” کار سخت ” . من از کارم همه گونه انرژی می گبرم . انرژی بدنی ، روحی و فکری . لذت را به کار اضافه کنید ، یعنی از کاری که انجام می دهید راضی و خوشحال باشید و بخواهید که در آن مهارت منحصر به فردی کسب کنید و به کارتان علاقه مند باشید .

    آنگاه به طور حتم احساس شادابی و نشاط می کنید ، عرق ریختن هنگام کار ، بسیار لذت بخش تر از عرق ریختن در باشگاه است . کار تفریح بزرگ من است . این راه میان بر سلامتی من است . بجز کارهایی که از لحاظ اخلاقی و مذهبی ، نادرست است ، هر چیز دیگر را تجربه کنید .

    سخت درس بخوانید ، دانشجو شوید ، ورزشکار شوید ، هنر مند شوید ، بیاموزید ة مسافرت بروید و … با انواع شخصیت های سالم دوست شوید ، با طبقات گوناگون جامعه در ارتباط باشید ، دوستان گوناگون از طبقات مختلف ، ثروت بزرگی است . همواره یک کتاب جیبی همراه داشته باشید ، کتاب ها تجربه های نداشته شما می باشند

    نصیحت من به کسی که کاری را آغز می کند این است :

    • از همان ابتدا با اراده ای جدی و با سختی کار کنید ، هیچ چیز بدون تلاش ممند بدست نمی آید ،

    • به نو آوری های کوچک خود اهمیت بدهید ، چیزهای کوچک اطرافتان را بهتر کنید

    • برای دیگران کار کنید و به آنها نفع برسانید

    • اگر به خود اطمینان داشته باشید هر کاری شدنی است ، در هر مشکلی یک راه مخفی وجود دارد که انسان های راسخ ، با اراده و امیدوار آن را بدست می آورند .

    • فرصت ها و، شانس ها و نقاط عطف زندگی ، بدون کارسخت و راسخ بدست نمی آیند
    احساس می کنم هر کاری که شروع کنم می توانم به پایان برسانم . تنها کاری که باید می کردم ، این بود که باید تصمیم بگیرم کاری را انجام دهم و هنگام نا امیدی و مشکلات و شکست ها فقط پایانکار مورد نظر را تجسم می کنم . هیچ چیز غیر ممکن نیست .

    نداشتن استحکام اراده باعث می شود شما کاری را غیر ممکن تصور کنید .
    زندگی درهای خود را به روی افرادی می گشاید که آن را با ثروت و قدرت به مبارزه می طلبند. هر چه را که می خواهید تجربه کنید در ذهن خود تجسم کنید که آن کار انجام گرفته و هنگام نامیدی و خستگی و بی حوصلگی ، این تجیم را انجام دهید ، سپس از عقل و اراده خود استفاده کنید .

    اگر به یک هدف رسیدید هدف بعدی را تعیین کنید باید این دیدگاه را در زندگی داشته باشید که همواره هدف ها تمام نشدنی هستند
    هرگز نباید زمانی فرا رسد که فکر کنید و بگویید: ” بلاخره موفق شدم” یا ” به آنچه می خواستم رسیدم ” در این صورت این احساس رضایت از توفیق حاصل شده ، خطرناکترین لحظه پیشرفت است 

    شرط زنده بودن حرکت است و فعالیت نشانه زنده بودن شماست .

    اگر حرکت نکنید بی جان هستید . عدم نشاط و تحرک ، به مرگ منهی می شود . هر چه بیشتر و سریعتر زمین را حفر کنید ، حفره ای عمیق تر و آب بیشتر و زود هنگام تری به دست می آید. همه ماجرای زندگی همین است و بس .

    به طور معمول وقتی در سفر هستم ، از اقامت در هتل خود داری می کنم و به جایی می روم که فقط بتوانم بخوانم .
    در کارخانه های دور در اقامت گاه کارگران اقامت می کنم تا ببینم چه طور زندگی می کنند ، با آنان غذا می خورم و وقت بیشتری را با آنان می گذرانم ، نه بخاطر اینکه از خود فروتنی نشان دهم یا صرفه جویی مالی کنم بکه می خواهم روحیه اصلی خود را داشته باشم ، شما باید زیر سطح امکانات خود زندگی کنید ، این به شما امنیت میدهد

    احساس راحتی بیش تری می کنم که در پله پایین تری نسبت به درآمدم زندگی می کنم . اگر به زرق و برق زندگی خود ببالید و آن را با انواع وسایل و اتومبیل و خانه های مجلل به نمایش بگذارید ، کار احمقانه ای کرده اید
    چون به این معناست که چیز دیگری برای افتخار کردن ندارید . هرگز مال خود را متعلق به خود ندانید و هرگز برای خود کار نکنید .

    برای بهبود زندگی افراد جامعه و دنیا کار کنید و از ثروت خود به نیازمندان ببخشید . اگر چه من مدیر یک شرکت جهانی هستم ، اما برای من رفاه مردم و کار آفرینی لذت بخش است . من از کارهایی که انجام می دهم ، لذت می برم و سخت کوشی می کنم . من برای منافعم برای دیگران ، تا به این سن در تلاش جدی و سخت بوده ام .

    قبل از خودتلن به نیازمندان فکر کنید و نفع آنان را به نفع شخصی خود مقدم بدانید ، آلوده خود پسندی، حرص و چشم و هم چشمی نباشید با ایمان به سمت مقصد فردا حرکت کنید .
    من به مادرم افتخار می کنم . مشکل های کمر شکنی که او در پرورش 5 فرزند به تنهایی متحمل شد ، شگفت آور بود . او به هر نحوی ، مقدمه های درس خواندن ما را فراهم کرد .
    زندگی او ، فداکاری برای فرزندانش بود .

    باید اعتراف کنم من به علت تاثیری که از فداکاری مادرم گرفته بودم ، فلسفه اساسی شرکت ” دوو” را تلاش فداکارانه برای بهبود زندگی مردم نیازمند قرار دادم .
    از خواندن این کتاب فوق العاده لذت بردم، یاد گرفتم چطور میشه از حداقل شرایط برای پیشرفت حداکثری اسفاده کرد و از همه مهم تر اینکه پول ثروت واقعی نیست !
    خلاصه کتاب از : دکتر مازیار رستگار
    منبع : مجله موفقیت
    ————————–
    اگر از خواندن این کتاب لذت بردید پیشنهاد می کنم کتاب های
    ماهی” و “گانگ هو” را حتما بخوانید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ممکن است شما دوست داشته باشید
    1 نظر
    1. zel2o می گوید

      Fogol@de bod va hastesh

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.