۱۰ لازمه‌ی وبلاگ نویسی حرفه‌ای

0

  • 1- زمان: در چک لیست ما اولین گزینه زمان است! اگر وقت کافی برای وبلاگتان نگذارید نمی‌توانید یک وبلاگ درآمد زا یا پرترافیک داشته باشید.
    وقتی که می‌گذارید فقط برای نوشتن مطلب نیست بلکه باید با سایر وبلاگ نویسان در ارتباط باشید ، مطالب جدید بخوانید و اطلاعات خود را به روز نگه دارید.
    هر کار برای رسیدن به موفقیت چه کامپیوتری و آنلاین باشد چه نباشد نیازمند صرف وقت است. اگر می‌خواهید تمام مخارجتان را از وبلاگتان تامین کنید باید تمام وقتتان را نیز صرف آن کنید.

    ۲-اطلاعات در یک زمینه خاص: حتی اگر وقت زیادی داشته باشید بدون داشتن موضوعات مناسب برای نوشتن درباره‌ی آنها نمی‌توانید موفق شوید. شما باید اطلاعات و تجربه کافی در یک زمینه‌ی خاص برای نوشتن داشته باشید حتی اگر عمومی بنویسید!
    اشتباه نکنید منظور من الزامآ تخصص یا تحصیلات دانشگاهی نیست بلکه باید اطلاعات کافی داشته باشید در هر زمینه‌ای که می‌نویسید.

    ۳-شوق: حتی با داشتن اطلاعات کافی در زمینه‌ی مربوط به وبلاگتان اگر خیلی سرد و بی روح بنویسید و از کلمات خیلی ساده و خشک استفاده کنید هرگز وبلاگ خود را در لیست وبلاگ های برتر مشاهده نخواهید کرد.
    باید ابتکار و ذوق به خرج دهید و از عبارات و جملات زیبا استفاده کنید هر چند اغراق در این زمینه اثر چندین برابر منفی می‌گذارد. سعی کنید وبلاگتان راجع به موضوع مورد علاقه‌تان باشد.
    خواننده خیلی سریع متوجه می‌شود که شما از نوشتن این مطلب لذت برده‌اید یا فقط برای اینکه چیزی نوشته باشید این کار را کرده‌اید.


    4-خلاقیت: در هیچ کاری موفق نخواهید شد مگر با خلاقیت! تمام وبلاگ های موفق و معروف نویسنده هایی خلاق دارند. خلاقیت حتمآ به معنی بهتر انجام دادن کارها نیست بلکه متفاوت انجام دادن آن ها است.
    خلاقیت به شما کمک می‌کند مطالب با کیفیت تر بنویسید ، راه های بهتری برای تبلیغ کردنتان پیدا کنید و در نهایت راه های موفقیت بیشتری را پیدا کنید.
    خلاقیت بیشتر در دوران کودکی شکل می‌گیرد ولی می‌توانید با خواندن مقالات مربوطه و از همه مهمتر متفاوت انجام دادن کارها و متفاوت فکر کردن قوه خلاقیت خود را میزان قابل توجهی افزایش دهید.

    ۵-مهارت های نوشتن: آیا می‌توانید مطلبی بدون غلط های املایی و دستوری منتشر کنید؟ آیا می‌توانید ایده های خود را در قالب لغات بیان کنید؟ اگر یک وبلاگ موفق می‌خواهید باید به این سوالات جواب دهید. سعی کنید با تمرین و خواندن مقالات مفید مختلف مهارت های نوشتن خود را تقویت کنید.

    ۶-دانش فنی: چه بخواهید چه نخواهید شما با محیط کامپیوتر و نرم‌افزار های مختلف به خصوص «مدیریت محتوا» سر و کار دارید و برای داشتن یک وبلاگ خوب و موفق نیاز دارید کمی حرفه‌ای جلوه کنید و باید وبلاگتان را روی یک دامنه‌ و هاست شخصی و رها از قید و بند سرویس های رایگان بنا کنید. بنابراین باید با برخی از نکات و ابزار مثل PHP,MyQL,DNS و… در سطح ابتدایی آشنا باشید تا بتوانید امورات روزمره وبلاگتان را بگذرانید.

    ۷-دانش وبلاگ نویسی: برای وبلاگ نویسی موفق باید با برخی از دانش های مفید برای وبلاگ نویسی مثل دنبالک ، نظردهی ، شبکه های اجتماعی ، پینگ کردن و از همه مهمتر SEO (بهینه سازی برای موتور های جستجو) داشته باشید. که البته یاد گرفتن آنها با گذشت زمان و به خصوص اگر دانش فنی کامپیوتر را داشته باشید خیلی سریع انجام می‌شود.

    ۸-دانش طراحی: طراحی زیبای یک سایت در موفقیت آن نقش بسیار مهمی دارد. صد‌البته که محتوا پادشاه است ولی طراحی زیبا باعث می‌شود مخاطب شما را به خاطر بسپارد و سایت شما در بین شلوغی دیگران متمایز جلوه می‌کند. می‌توانید از سایت های زیبا ایده ها نو بگیرید و همچنین گذراندن دوره های CSS و Photoshop بسیار مفید است.

    ۹-مهارت های بازاریابی و تجارت: اگر از وبلاگتان کسب درآمد تمام وقت انتظار دارید پس باید وبلاگ نویسی را به عنوان حرفه و شغل خود انتخاب کنید و روی آن تمرکز کنید. اهداف مهمتر خود را بنویسید و روی آنها فکر کنید و یک به یک آنها را به مرحله‌ی اجرا بگذارید. راه های بهتر و مخاطبان مطالبتان را هر کجا که هستند شکار کنید. بهره گیری از بازاریاب ها و یا گذراندن دوره های بازاریابی کمک زیادی به شما می‌کند.

    ۱۰-گستره‌ی ارتباط: خیلی وقت ها تفاوت وبلاگ هایی با هزاران مشترک با وبلاگ هایی که ماه به ماه کسی به آنها سر نمی‌زند گستره‌ی ارتباط نویسنده‌ی آنها است. اگر با افراد زیادی در اینترنت در تعامل نباشید چگونه می‌خواهید کسانی را پیدا کنید که مطالب شما را بخوانند؟
    لااقل در کوتاه مدت و ابتدای کار به چندین نفر نیاز دارید. سعی کنید هر روز به تعداد دوستان اینترنتی خود بیفزایید و در شبکه های اجتماعی با فعالیت مفید کمی شهرت و اعتبار بدست بیاورید. در بعضی مواقع دوستان اینترنتی چنان به داد شما خواهند رسید که خودتان شگفت زده می‌شوید.
    * ممکن است شما بعضی از موارد ذکر شده مثل دانش فنی را نداشته باشید و یادگیری آن هم برای شما مقرون به صرفه نباشد. می‌توانید در این جور موارد از افرادی که در این زمینه آگاهی بیشتری دارند کمک بگیرید و فقط متن مقالات و نوشته های خود را به او بدهید تا در محیط اینترنت منتشر کند.

    منبع: zangoole.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ممکن است شما دوست داشته باشید
    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.