نمایش همزمان دو زیرنویس در نرم‌افزار KMPlayer

0
  • sub

    یکی از بهترین روش ها برای یادگیری زبان انگلیسی دیدن انیمیشن است ، برای اینکه دو زیر نویس فارسی و انگلیسی را در برنامه نمایش دهید میتوانید به یکی از دو روش زیر عمل کنید :

    روش اول :

    ادغام دو زیرنویس با یکدیگر و ساخت یک فایل زیرنویس جدید است. برای این کار می‌توانید از سایت SRT Merger استفاده نمایید:

    www.srtmerger.org

    وارد سایت شده و در بخش Step 1 : Add the SRT files to merge با کلیک بر روی Choose File، فایل زیرنویس انگلیسی را انتخاب کنید. Encoding را بر روی Western European – Windows-1252 قرار داده و بر روی Add کلیک نمایید؛

    لحظه‌ای بعد زیرنویس اول اضافه خواهد شد. بار دیگر با کلیک بر روی Choose File زیرنویس فارسی را انتخاب کنید اما این بار Encoding را بر روی Arabic – Windows-1256 قرار داده و بر روی Add کلیک نمایید تا زیرنویس دوم نیز اضافه گردد.

    حالا در بخش Step 2 : Output file و در مقابل کادر Output File Name یک نام برای زیرنویس جدید وارد کنید؛ همچنین Encoding را بر روی Universal – UTF-8 قرار دهید.

    در نهایت با کلیک بر روی دکمه‌ی Download the Merged File زیرنویس ادغام شده خود را دریافت نمایید.

     
    توجه داشته باشید که هر دو زیرنویس باید از نظر زمانی با همدیگر هماهنگ باشند.

    روش دوم :

    ابتدا نرم‌افزار KMPlayer را باز کرده و دکمه F2 را بفشارید تا پنجره‌ی Preference باز شود.

    سپس از پنل سمت چپ به Subtitle Processing -> Multi-sub/etc رفته و در تب General، تیک گزینه‌ی Position 2nd Lang-Class at top of screen/Enable 2nd subtitle را فعال کنید؛ در نهایت بر روی Close کلیک نمایید.

    حالا فایل‌های زیرنویس که عموماً با پسوند SRT می‌باشند را در کنار فایل اصلی فیلم قرار دهید. اگر فرضاً نام و پسوند فیلم Tarfandestan.mkv و یکی از زیرنویس‌ها به زبان فارسی و دیگری انگلیسی باشد، نام دو زیرنویس را به صورت Tarfandestan.EN.srt و Tarfandestan.FA.srt تغییر دهید.

    در مرحله‌ی بعد با اجرای فایل فیلم مشاهده می‌کنید که هر دو زیرنویس به صورت خودکار همراه با فیلم اجرا شده و یکی در زیر صفحه و دیگری در بالای صفحه، نمایش پیدا می‌کند.

    برای تغییر مکان زیرنویس دوم، در همان بخش Preference به Subtitle Processing -> Alignment رفته و در تب 2nd subtitle، تیک گزینه‌ی Inherit the attributes of first subtitle را بردارید.

    با این کار بخش Subtitles Alignment/Margins فعال شده و شما از این بخش می‌توانید مختصات (ترفندستان) و موقعیت مکانی زیرنویس دوم را به طور دقیق تعیین کنید.

    در پایان بر روی Close کلیک کرده و صفحه‌ی تنظیمات را ببندید.

     

    همچنین ببینید:
    نحوه اشتراک گزاری فایل برای عموم در Dropbox

    نکته : با کلید ترکیبی Alt+X میتوان زیرنویس را مخفی و یا نمایش داد 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ممکن است شما دوست داشته باشید
    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.