به جای تمرکز بر روی ابزارها، بر روی مفاهیم تمرکز کنید

0
  •  

    چیزی که باید در ترم اول دانشگاه گفته بشه اما بجای گفتن این موضوع، اساتید مستقیم میرن سراغ مطرح کردن کار با پاسکال یا سی‌پلاس‌پلاس (یه ابزار)!

    یعنی چی؟

    اگر شما علاقه دارید که برنامه‌نویس خوبی باشید باید بجای تمرکز بر روی ابزارهایی مانند پی‌اچ‌پی، نودجی‌اس، سی‌شارپ یا… بر روی مفاهیم بزرگترین از برنامه‌نویسی تمرکز کنید.

    این مفاهیم بزرگ‌تر در تمامی زبان‌ها و تکنولوژی‌هایی که در آینده هم بوجود بیان مشترک خواهند بود (بهتره بگیم رعایت خواهند شد) که در واقع این برگ برنده‌اس.

    همیشه ابزارهای زیادی در دنیا بوجود میان و از بین میرن اما تنها مفاهیم اصلی برنامه‌نویسی مانند الگوهای طراحی (Design Pattern) و … بین اون‌ها مشترک خواهد بود.

     

    خیلی از بچه ها وقتی سراغ زبانی به طور مثال php میرن، بجای درک و یادگیری مفاهیم مشترک بین زبان ها (مثل پترن ها، mvc ،oop و ….)

    سعی میکنن یکسری مطالبی رو فرابگیرن که(البته این هم لازمه) فقط در اون زبان بشون کمک کنه، و در صورت کوچ به زبان دیگه از اون شیوه نمیتونن استفاده کنن.

    حالا اگر برعکس، مثلا اگر با الگویی به نام Oriented-object(شیء گراییء) آشنا باشن، میتونن با یادگیری اون زبان(خیلی اسانتر خواهد بود) نیاز ها رو بسنجن

    و در نهایت با استفاده از اون روش ساخت (ساخت شیء و کلاس و بقیه مخلفات و فراخوانی اون) اون برنامه رو به مرحله نهایی برسونن

    (شناخت الگو باعث تقویت غوه حل مسئله میشه)

     

    شناخت مفاهیم نه فقط در برنامه نویسی بلکه در سایر شاخه های فناوری اطلاعات مثل سئو و شبکه و … حتی زندگی کاربرد دارد

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ممکن است شما دوست داشته باشید
    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.