راه ساده را انتخاب نکنید: درسی از تاریخ

0
  • Alexander_Severus

     

    شاید سرنوشت الکساندر سوروس امپراطور رم در سالهای ۲۰۵ تا ۲۳۵ میلادی نیز برایتان جالب باشد. زیرا ترور وی یکی از مهمترین علل بحران در قرن سوم میلادی بود.

    آنگونه که از شواهد ماجرا بر می آید، وی توسط ارتش خودش ترور شد! اما چگونه؟ چطور ممکن است یک امپراطور توسط افرادی که با وی هم قسم هستند کشته شود؟

    پاسخ کوتاه این است که وی راه ساده ای را برگزید که چندان به مذاق ارتش وی خوش نیامد.

    قبایل ژرمن درست در زمانی که سوروس امپراطور بود، به رم حمله کردند و امپراطور رم برای مقابله با این حمله ارتش خودش را آماده نبرد کرد. ولی درست زمانی که ارتش مقابل دشمن قرار گرفته بود، امپراطور تصمیم گرفت تا دشمن را با رشوه بخرد و آنها را از ادامه نبرد منصرف کند.

    در واقع سوروس با استفاده از ثروت امپراطوری به جای اینکه با چالش مواجه شود، راه آسان را برگزید.

    همچنین ببینید:
    راه کارهای موثر برای اعتماد به نفس - 12 راهکار فوق العاده

    همین تصمیم هم باعث خشم ارتش وی شد و آنها در نهایت تصمیم گرفتند تا امپراطور خودشان را به قتل برسانند.

    داستان غم انگیزی است و در عین حال حاوی آموزه های عمیق؛ «راه ساده را انتخاب نکنید.» در واقع زمانی که با مشکل مواجه می شوید به دنبال میانبر نباشید. ممکن است که راه های ساده و کوتاه، جذاب به نظر برسند، اما فاقد خطر نخواهند بود. بهتر است که به صورت مستقیم با مشکل مواجه شوید و کار صحیح را انجام دهید. ممکن است طولانی و دردناک به نظر برسد، اما پاداش ارزشمندی در اختیار شماست.

    می توان به ۲ پاداش اصلی مواجه با مشکلات اشاره کرد:

    ۱- موفقیت مداوم

    با انتخاب راه ساده ممکن است که شما فکر کنید که به هدفتان رسیده اید، اما به خاطر داشته باشید که این موقعیت مداوم نخواهد بود. از آنجایی که در پیش گرفتن راه ساده به این معنی است که شما هرگز ریشه مشکل را حل نکرده اید، امکان بازگشتن مشکل، هر لحظه وجود دارد. در سوی دیگر اگر شما راه سخت را برگزیدید و ریشه مشکل را حل کردید، موفقیتتان پایدار تر خواهد بود.

    ۲- احترام دیگران نسبت به شما

    همچنین ببینید:
    رازهای افرادی که هیچگاه مریض نمی شوند

    زمانی که افراد اطراف شما می بینند که شما چگونه وضعیت را کنترل می کنید، به شما احترام می گذارند. آنها به شما و عملکردتان می نگرند و از شما مهارت های زندگی می آموزند. حتی ممکن است شما برایشان تبدیل به یک منشاء الهام بخش شوید.

    شاید تاریخ به خودی خود جذاب نباشد، اما درسهای ساده ای مانند این، می توانند شما را از ارتکاب به اشتباهات فاحش نجات دهند. به خاطر داشته باشید که همچون امپراطور روم راه ساده را انتخاب نکرده و سعی کنید مستقیم از سد مشکلات بگذرید.

    منبع : سالم زی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    ممکن است شما دوست داشته باشید
    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.